Ebben a csapatban van, aki a Versenytárs elemzéshez ért, annak érdekében, hogy a megrendelő világosan lássa saját piacát és a benne rejlő lehetőségeket.
Marketinges szakember, aki megfelelően el tudja helyezni a terméket-szolgáltatást a piacokon és kialakítja az igényt a potenciális ügyfél fejében.
Mindezt egy biztonságot jelentő pénzügyi számítással is igazolni tudjuk, ami segít a vállalkozás-projekt értékelésében pénzügyi alapokra támaszkodva.
Ki válhat ügyfelünké?
- Új vállalkozást indít
- Új projektbe kezd, vagy új piacra lép be
- Beruházás előtt
- Forrásbevonás esetén: befektetői (banki hitelt is beleértve) vagy pályázati céllal
- Cég eladásakor vagy örökléskor
ELEMEK:
Versenytárs elemzés:
- Kíváncsi ön arra, hogyan tudja cége bevételét növelni? Erre a kérdésre sok féle megoldás létezik. Ám mindegyik megoldás kiinduló pontja, hogy mit csinálnak a többiek.
- Kikkel kell versenyeznem a piacomon?
- Mi a mozgató rugója a területnek, ahol a vállalkozásom működik?
- Miben vagyok más, mint a többi hasonló vállalkozás?
- Mekkora szelet jut nekem abból a bizonyos tortából?
Marketing terv:
Szeretné, hogy termékét és szolgáltatást minél többen megvegyék? Két kérdést kell, ebben az esetben feltenni:
- Kik lehetnek a potenciális ügyfeleim?
- Hogyan lesz a potenciális ügyfélből vársárló?
- Hogy a fenti két kérdés pénzügyi eredményben megmutatkozzon meg kell vizsgálni a terméket-szolgálatást.
- Kinek, adjuk el, az eladni kívánt áruval járó üzenet, milyen problémára nyújt az megoldást, milyen igényt elégít ki.
- Árazás – sokéves tapasztaltunk az, hogy itt érvényesül legjobban a marketing szemlélet, olyan árat érdemes megadni, amit a vevő képes és hajlandó megfizetni és egyben profitot is termel. A marketing eszközök közül ez az egyetlen, ami közvetlen hozza a profitot és nem viszi. Ebbe beletartozik a költségvizsgálat, fogyasztói árelfogadás, árpolitika és ármegosztás, költségtérítés, engedmények.
- Hely - elosztás politika – azaz reklám. A vásárlókkal tudja, hogy létezik, a termék felébreszti az igényt és a vágyat a termék iránt. Itt a következő dolgokra érdemes odafigyelni: kereslett termék iránt, nem mindegy milyen az a termék legyen JÓ, elérhető a megfelelő elosztási csatornákon, a termék a potenciális vevők tudatába kerüljön. Fő tevékenységek: reklám, PR, eladásösztönzés, reklámhatás és mérés.
Pénzügyi elemzés – megtérülés vizsgálat:
- Pénz-Pénz-Pénz és megint csak Pénz. Minden a pénzről szól. Mikor, mennyit, miért, mikorra?
- Mikor kezdjem meg célom eléréséhez szükséges műveletek, mennyit érdemes fordítani egy termékre, szolgálatára, innovációra.
- Miért pont arra a területre összpontosítsam pénzeimet?
- Mikor dőlhetek hátra, nyugodhatok meg, hogy befektetésem már megtérült, de ami még fontosabb mikor lesz ebből haszon?
- És itt a legfontosabb melyek, azok a dolgok amiknek tényleg úgy és akkor kell megvalósulniuk hogy az sikert hozzon.
Ne bízza a véletlenre, készítse el cége-ötlet „látványtervét”.
Lépjen kapcsolatba velem és kérjen ajánlatot!
Simon Ildikó
vezető tréner, ügyvezető igazgató
+36 30 284 5332
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.