Az elégedett dolgozó a cég egyik sikerfaktora. Ennek mérése belülről időnként nehézségekbe ütközik, hiszen egy külsősnek egészen mások a szempontjai, és a dolgozók őszintébben válaszolnak neki, mint azoknak, akiktől munkájuk, fizetésük függ. Mi elvégezzük a dolgozói elégedettség mérését, és részletes riportot készítünk az eredményekről, illetve fejlesztési javaslatokat is adunk. Mindezt hogyan csináljuk?
A kérdőív kialakítása
Jól kérdezni nagyon nehéz. Olyan kérdésekre van szükség, amely nem a cég feltételezéseit tükrözi csak, hanem objektív képet ad a dolgozók motivációjáról és elégedettségéről. Az erre szakosodott szolgáltatókhoz képest a mi kérdőívünk rugalmasan tartalmazhat cégre szabott kérdéseket témaköröket is, nem egy dobozos felmérést kap megrendelőnk, hanem 100%-ban a vállalat céljaihoz, kihívásaihoz igazítjuk a kérdőívet.
A felmérés megvalósítása
A cég adottásgaihoz igazítva végezzük el a felmérést. Ha a központtól távol eső telephelyek is kapcsolódnak, akkor biztosítjuk, hogy mindenki egyenlő esélyekkel legyen képes kitölteni a kérdőívet. Az online kitöltést folyamatosan figyeljük, rendszeresen küldünk ki fiygelmeztető üzeneteket azoknak, akik még nem töltötték ki, tehát az ezzel kapcsolatos összes terhet levesszük a HR csapat, a vezetők válláról.
Az eredmények megosztása
A felmérés lezárása után prezentációs és Word formátumban elkészítjük az eredmény riportot, a vezetők számára műhelymunkát tartunk az eredmények bemutatására, és a dolgozók számára készítünk egy kivonatot, hogy visszajelzést kapjanak a felmérésről.