Ma már nem elég jó szakembernek és megbízható partnernek lenni. A versenyben az marad talpon, aki a cégét költséghatékonyan vezeti, a munkatársai képességét és tudását maximálisan felhasználja, és hosszú távon tervez. Ezt mi hogyan segítjük?
SZERVEZETI FELMÉRÉS
Ahogy egy jó orvos sem ír fel vizsgálat nélkül receptet, úgy mi is először egy céges diagnózist állítunk fel, hogy mi működik jól a vállalkozásban, és mi az, amit érdemes fejleszteni, változtatni. Ennek lépései a következők:
Célok kitűzése
Első lépésben a megrendelővel közösen állítjuk fel azokat a mérhető célokat, amelyeket el akarunk érni a fejlesztés végére.
Ebből néhány példa:
- a forgalom és az ügyfélszám minőségi növelése
- a csapat motivációs szintjének növekedése
- az ügyfélelégedettség növekedése
- az információs problémák számszerű csökkenése
- a delegált feladatok elvégzési idejének és minőségének növekedése
- az újonnan felvett dolgozók beilleszkedési idejének csökkentése, az alacsony teljesítmény-időszak csökkentése
Felmérések
Második lépésként a célok mentén négyféle felmérési eszközt használva állapítjuk meg az Indulási Helyzetképet:
- online felmérés a munkatársak és vezetők körében
- helyszíni megfigyelés és strukturált jegyzetelés a munkafolyamatokról
- személyes interjúk a kulcsszereplőkkel
- fókuszcsoportos beszélgetés a munkatársakkal és a vezetőkkel
Ezek alapján készítjük el a számszerű eredményeket és a szöveges visszajelzéseket tartalmazó Indulási Riportot.
Ebben a jelentésben adunk javaslatot a megoldásokra, azok sorrendjére, módszereire és időbeli ütemezésére.
SZERVEZETFEJLESZTÉS
Megoldások
A felmérés eredményeinek alapján kezdjük el a cégfejlesztést pénzügyi, marketing, informatikai, értékesítési szakemberek bevonásával, így az ügyfelünknek nem kell a különböző beszállítók között közvetíteni, információt átadni, mi szervezetfejlesztő generálkivitelezőként koordináljuk az összes terület munkáját.
20 éves tapasztalatunk alapján a megoldások skálája széles. Ebből néhány példa:
- A szervezeti felépítés átnézése, újratervezése – kinek mi a feladata, felelőssége
- A munkafolyamatok tisztázása, leírása, megbeszélése – ki hogyan, milyen szabályok mentén milyen feladatot végez, és ezek hogyan kapcsolódnak egymáshoz
- Teljesítménymérés és értékelés bevezetése, eszközei
- Készségfejlesztő képzések és műhelymunkák
- Ügyfélkezelési rendszer és protokoll kidolgozása
- HR, értékesítési, marketing, pénzügy-kontrolling rendszerek kiépítése, a munkatársak ezen területek üzemeltetésének megtanítása
- Informatikai rendszerek bevezetésének támogatása, hogy a feladatok leírása, az információ mindenkinek egyformán rendelkezésére álljon, ezzel növelve a hatékonyságot.
Az elmúlt években számtalan vállalkozással dolgoztunk felmérésben, fejlesztésben. Az idevágó referenciákról itt olvashat: https://victum.referenciaterkep.hu/
A vezetőknek és munkatársaknak tartott készségfejlesztő tréningek listáját és leírását a Tréningek menüpontban találja.